Sunday, April 3, 2011

Tahniah!!! SPM 10A


Tahniah diucapkan kepada Encik Sahazubir bin Idris (gambar) yang lebih dikenali sebagai Pak Uda kerana seorang lagi anaknya telah memperolehi keputusan cemerlang dalam peperiksaan tahun lepas. Kali ini, anak sulungnya Muhammad Anas yang mengambil peperiksaan SPM telah mendapat 10A dan memperolehi 1B+ bagi mata pelajaran pilihan iaitu Bahasa Arab Tinggi.

Muhammad Anas, pelajar aliran sains tulen di Sekolah Menengah Sains Tengku Abdullah, Raub, Pahang telah menghafal 3 juzuk Al-Quran dan menjadi contoh kepada adik-adiknya yang lain. Beliau telah memperolehi 9A dalam peperiksaan PMR sebelum ini dan mendapat 3A 2B dalam peperiksaan UPSR sebelumnya.

Adik keduanya, Yuhanis berjaya mengikut langkah abangnya apabila mencatat 9A dalam peperiksaan PMR tahun lepas dan mendapat 5A dalam peperiksaan UPSR sebelumnya. Beliau kini belajar di Sekolah Menengah Agama Kuala Lumpur (SMAKL) dalam tingkatan 4.

Adik ketiganya, Muhammad Ammar juga turut mencatat kejayaan cemerlang dalam peperiksaan UPSR tahun lepas apabila mendapat semua A iaitu 5A. Beliau kini belajar di Sekolah Menengah Agama Kuala Lumpur (SMAKL) bersama kakaknya dalam tingkatan 1.

Semoga kejayaan Pak Uda mendidik anak-anaknya akan menjadi pendorong kepada semua kakitangan Kraftangan Malaysia untuk membentuk anak-anak ke arah kejayaan di dunia dan akhirat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...