Tuesday, June 28, 2011

Kursus Pengurusan Perolehan Kerajaan





Pada 24 dan 25 Jun 2011 yang lalu, telah berlangsung Kursus Pengurusan Perolehan Kerajaan anjuran bersama Unit Pengurusan Sumber Manusia dan Unit Perolehan, Kraftangan Malaysia. Seramai 50 orang peserta dari seluruh cawangan dan bahagian di Ibu Pejabat telah terlibat dalam kursus yang diadakan di Dewan Seri Utama 2, Kraftangan Malaysia itu.

Antara tajuk ceramah kursus ialah Bicara Perolehan Bersama TKP (O), Dasar, Prinsip dan Tatacara Perolehan Kerajaan, Sebut Harga dan Tender, Penilaian Sebut Harga dan Tender, Pentadbiran Kontrak dan Pengurusan Perolehan dari Perspektif Audit.

Seramai 6 orang penceramah yang berpengalaman dalam pengurusan perolehan telah dijemput untuk berkongsi pengalaman dan pengetahuan bersama peserta. Mereka terdiri dari wakil Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK), Kementerian Kewangan dan Jabatan Kerja Raya (JKR) termasuk Timbalan Ketua Pengarah (Operasi), Kraftangan Malaysia, Encik Ramli bin Mohd Noor yang sudi meluangkan masa untuk berbual bicara bersama peserta mengenai isu-isu dalam pengurusan perolehan di Kraftangan Malaysia.

Semoga semua peserta yang hadir mendapat manfaat dari kursus tersebut untuk diterjemahkan dalam pengurusan perolehan yang dilaksanakan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...